onsdag den 15. februar 2017

Dirty Harry har omsider fået vand på kølen



Giv manden sin frihed, og drengen vil leve, det fandt min hustru Mari gennem 24år ud af, for mange år siden, og sådan er det hos os, det handler om tryghed, tillid og forståelse.
Jeg har den frihed jeg har brug for, så efter sygdom i nærmeste familie, nogle turbulente år på arbejdsmarkedet, satser jeg på et udviet fiskeri i 2017.
til det formål blev BÅDEN købt i slutningen af 16, igår blev den genudsat efter den sidste renovering.
Efter at have haft flere både, end der ligger i Lundeborg havn,fandt jeg båden, båden jeg vil blive gammel med, ALASKA 500 hedder den, og hvad er det for en fætter?, jo sådan en her;

 http://www.scandicangler.com/article/alaska-500-en-r%C3%A5-fiskeb%C3%A5d

 Det var en større omgang isætning af 56 mm nylonprop med 25 mm hul til en mindre lænseprop.
Alaska og Kegnæs er kendte for, hvis de er for tunge i røven, løber der vand ind i hulningen agter, dette kan skvulpe og gennembløde alt på dækket.Søgelænder,badestige, hæve/sænkebeslag, styrepult, garnhaler, garnbøjle,ombygning af motor til fjernstyrring, og meget mere, nu er der sat garn, som skal hales om få timer, der kommer et lille indlæg, senere, men allerede nu kan røbes, at det føles som at sidde i et SPITFIRE jagerfly, når 2 takteren får fuld skrue, et fantastisk skiv, der går gennem alt, og med en sidestabillitet der overgår de fleste.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar