lørdag den 19. april 2014








Søndag hele ugen!
Ja sådan er det, ikke fordi jeg beklager det, men omstillingen var for mig meget voldsom,  mig der før var her, der og alle vegne, blev på et tidligere job kaldt :Speedie,  og nu var jeg bare her!
Udekørende aftenvagt, verdens bedste leder,kollegaer,og borgere, struktur i tilværelsen, og nu var der bare ingenting, jo tomhed, en nedtur var uundgåelig.
Men ingen gider jo høre på: hvor ondt man har det i sjælen, og heldigvis vænner man sig til at gå hjemme, man fylder tiden ud, man lærer at planlægge sig ud af;  Søndag hele ugen!
Jeg havde  jo jordens dejligste og mest forstående hustru Mari, og kønneste, for at få det hele med, og så havde jeg Mikkel, min søn og bedste ven, min moder,jagten,fiskeriet,skakken,min moders 14 tdr land, vores egne 6, min kollegas 5, der hele skulle passes, og så var der bådene, "IK FORTRUDT" og SPEEDIE"
Ik Fortrudt, er min 17 fods Holstebro, en lille søstærk kutter, tilrigget kystnært fiskeri med garn, om sommeren går hun på dybere vand, for at undgå krabberne, hun er udstyret med haler,gps,kortplotter, dam, kølkøling, 10 hk SABBdielse, garnhaler.
SPEEDIE, er en 16 Kegnæs, trailerbåd, bygget totalt op fra skrovet alene, lille top,søgelænder, stangholder,downrigger,garnhaler, plotter og gps og en spritny 30 hk 4 takts yamaha.
Jo fiskemuligheder var der nok af, men med mit sociale sindelag, var det ikke nok, en plan blev lagt i en skummel nattetime,en FISKEMAKKER, jo det var det der skulle til, ikke en fordrukken en man ikke ku regne med, men en god ven eller måske mange man kunne le med, og af, og gerne en intelligent en af slagsen, en man kunne betro skivet til mens man tog en morfar under fiskeriet, planen blev ført ud i livet, gamle og nye venner blev samlet under det som skulle hedde : TEAM SPEEDIE, planen var at
Gutterne gerne måtte være spredt over det ganske land, dette ville give muligheden for at prøve det forskelligartede fiskeri der var i de forskellige egne af Dk,
Alle oplevelser ville blive fortalt på denne lille blog, kaldt SPEEDIE, eller på facebook, kaldt :sammenholdet,
Eneste krav skulle være at:acc. at den måde andre gør tingene på, er den måde tingene fungere på for vedkommende, om mand fiskede med stang,garn, harpun,liner eller andet, skulle være underordnet, man skulle kunne dele en god oplevelse med andre uden at blive heglet igennem .
Vi ville få mulighed for stangfiskeri , fra kyst og båd, nattefiskeri i storebælt,garnsætning og optagning, ture rundt om i DK også weekendture, og andre foreslag.
Når du nu læser dette, er det fordi, ideen er e at blive ført ud i livet, og du er ved at blive en  del af: TEAM SPEEDIE, jeg håber inderst inde, at du vil tage imod dette, og gøre dit til. at vi skal få en masse gode timer sammen,velkommen til!
VH Alan David

Ingen kommentarer:

Send en kommentar