onsdag den 1. februar 2017

Hjemtur med Dirty Harry


Hjemtur med Dirty Harry !

Mig og både ja det er næsten en vittighed,jeg kan ikke lade være!
Men nu havde jeg været standhaftig i 6 mdr!!!!
Nej jeg er færdig med fiskekuttere, jo jo jo, det kan i regne med, når jeg har taget en beslutning
ja så står jeg fast MARI, det ved du jo,!!!!
og meget mere af samme skuffe, jo min hårdtprøvede hustru gennem snart 20 år, kiggede på mig, med et bedrevidende blik i øjnene.
Og så følgelig vidste hun bedre!!
Det begyndte med at jeg tog til Middelfart for at tage speedbådskørekort, imellem teoretisk og praktisk prøve, var der en benstrækkerpause, jeg stod i døren og rettede ryggen, hov hvad pokker var det, det ku godt ligne en Fåborg 20, jeg listede nærmere,nej tæt på viste det sig at være en LM 21, og der var liv om bord. en ældre herre,der fortalte mig at han sådan bare ønskede der ville komme og købe den,da han var plaget af gigt.
Jo han ville sælge for 30.000 kr jo der var 2 trailerfulde garn, bøjer, ruser, fendere, motordele, værktøj,redningsveste og meget meget mere, ja og så ville han give en bedre middag med højt belagt smørrebrød med alt hvad vi kunne spise og drikke!
Jo jeg havde købt båden længe før han vidste det,det var det smukkeste skiv jeg havde set i mange år, og så til langt under ½ pris.

Men Harry lå i Middelfart og skulle til Lundeborg, så en opringning til min faste kaptajnsmedhjælper Finn måtte der til, en dato blev aftalt, og pludselig stod vi der i middelfart, vejret var perfekt

Jo Bjarne skulle sige farbvel til sit skiv, og vi skulle sige farvel til Bjarne! snart tøffede
Harry opaf bæltet, meningen var at vi ville overnatte på dækket i vores soveposer omkring Odense fjord.
Kaptajn Finn passede roret, mens jeg monterede, både min auto gps og søkortplotteren,7 timer senere tøffede vi ind i en lille havn på Fyns hoved, garnene opgav vi at sætte,da hele motorrummet stod under vand og mørket var ved at falde på!
Det viste sig at Harry tog vand ind af rorstammen, når den fik fuld gas pressede den agterenden ned, hvorved vandet løb ind .
Problemet løstes ved at tænde for pumpen af og til.

Turen havde vækket gamle minder, så det første Finn gjorde var at kigge på nyt skiv, af en eller anden grund blev handlen ikke til noget!

Få timers søvn og jeg vækkede Finn med frisklavet kaffe og knubbede ord!Havde jeg ikke vækket ham havde han vel ligget der endnu!
Det var en smuk morgen,
vinden havde flyttet sig i nattens løb, så vi ville rende ind i lidt bølger rundt om Fyns hovede.men Harry var godt bygget , så, no problem!

Ganske rigtigt, meter høje bølger omkring hovedet,men havet lagde sig da vi stampede ned gennem storebælt,og snart havde vi havblik,Kerteminde, Nyborg, jo vi var i kendte farvande, vi blev enige om at fortøjre ved min bro i Holchenhavnerfjorden, og lade Mari hente os, Det havde været en pragtfuld tur i Finns selskab, jeg takker for hjælpen FInn.
Rart at vide, du er der når jeg behøver lidt hjælp, vi mangler kun turen fra Bøjden til Middelfart, så har vi været Fyn rundt!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar